středa 4. února 2015

Šťastný nový rok

Pořád si říkám, že napíšu na blog, jak se máme, ale jako obvykle to letí a letí a já si uvědomuju, že jsem vlastně ani nenapsala, že Geckulka v sedmnácti měsících začala chodit. A vzhledem k tomu, že naší krasavici už je měsíců devatenáct a metelí si to domkem, jak se jí zlíbí, značí, že blog opravdu strašně upadá. Ale nemyslete si, že jsem na vás zanevřela. Nezanevřela, zrovna tak jako vsem nezanevřela na své zrzavé již nejméně čtyři měsíce nebarvené vlasy nebo jako jsem nezanevřela na knížky v knihovně, které slouží akorát tak k tomu, aby je Gecková občas vytahala pořádně za uši. Zkrátka, pracovat hodinu cesty od domu, být těhotná a mít rok a půl staré dítě, to je neustálý boj s časem. A ten zbyde opět zase jen, jako minule v prosinci, když jsme nemocní (první část příspěvku), nebo když v jižní Francii sněží a všichni zůstanou doma, protože "u muzea čtyři" slibují tak strašlivé zácpy, že se do práce stejně nedostanete (druhá část blogu). "Jsme nemocní" mimochodem není žádný plural maternicus domesticus jako "papáme", nebo "kakáme", nýbrž odraz faktu, že když si pořídíte děti, vzroste nejen rodinné štěstí, ale i vaše nemocnost. Padneme vždycky všichni.

Co tedy děláme, když nejsme nemocní a zavření doma? Jak víte, miminka musejí cestovat a co pak teprv, když už povyrostou a jsou z nich batolata, která se umějí batolit po dvou. Geckulka rozhodně není domácí typ a většina jejích záchvatů vzteku se týká toho, že chce jít ven. Protože už dobře rozumí, je velmi neradno pronést v rozhovoru slova jako "kočárek", "tříkolka" nebo "bundička", protože se hned žene k vchodovým dveřím a nejdříve poměrně mírumilovně, ale posléze stále důrazněji začne ukazovat na bundu a boty na ven. Geckulka má zkrátka české geny a vůbec jí nepřijde divné jít na procházku v dešti, něco, co Provensalan považuje za stejně absurdní jako Čech jet na výlet na kolo někam, kde není hospoda. Na druhou stranu ale máme, co jsme chtěli. Máme dítě, které se tetelí radostí, když vidí krosnu na nošení. Máme dítě, které ví, že nejlépe chutná na vrcholku a s chutí zbodne studené boloňské špagety a hned po nich se dožaduje kusu chleba a kusu sýra - nepasterizovaného, samozřejmě, maminčin těhotenský pasterizovaný vrací - a pochutnává si jako opravdický horal. Máme dítě, které s námi zvládlo svůj první výlet na skialpech a které pohled na zasněžené hory a následné těstoviny carbonara v horské chatě uspokojily natolik, že za celý den ani jednou nezafňukalo, ba naopak ve sjezdu povzbuzovalo hlasitě tatínka, ať zase předjede maminku, protože to je přece ta největší legrace. Máme dítě, které když přijedeme ke známým a jdeme mu ukázat pokoj, kde budeme spát, najde beze slova sto padesátou dětskou postýlku, ve které bude v životě spát, a dá si do ní dudlík a opičku Dudu na znamení, že postýlka je zabraná. Začínám si myslet, že na tom, že miminka musejí cestovat asi opravdu něco je. A tak Zrníček už má první dovolenou zamluvenou, teď už se musí jen narodit.

Kromě toho, že Gecková konečně chodí, také rozumí a mluví. Nevím, kde se to naučila, ale rozumí francouzsky i česky. "Geckulko, dones to tatínkovi", využívám obnovitelných zdrojů energie, když na mě Hvězdopravec volá z obýváku, ať mu přinesu obálku, která je v psacím stole v ložnici. "Přines mi botičky!", šetřím si práci. "Pojď, vyměníme plenku", šetřím si záda. "Přines mi knížku, budeme si číst." "Pojď, půjdeme se houpat na koníčka?", snažím se Geckulku odtrhnout od fixní idey že půjdeme ven v pyžámku v šest ráno nebo že se budeme uprostřed dne koupat. A Gecková se rozběhne ke koníčkovi nebo mi přinese knížku. Neuvěřitelné.

Že opravdu rozumí jsem si uvědomila někdy na podzim, když jsem dávala Geckulce lahvičku a neprozřetelně jsem jí řekla, že až to vypije, půjdeme si dát "chlebíček". Gecková jako všechny děti chleba zbožňuje a u pekaře na trhu, který jako správný drogový dealer dětem dává vždycky zdarma a nezištně krajíc chleba, takže rodiče pak nemůžou kolem jeho stánku projet, aniž by ratoslest v kočárku neztropila skandál, se nejdříve "e-e-e-e-e" dožaduje kusu žvance a následně, když jí pekař dá krajíc, zamává a řekne "au revoir" a někdy pošle i pusinku. Inu, a tak jsem onen podzimní den neprozřetelně řekla slovo chleba, když Gecková pila lahvičku, a Gecková lahvičku ihned odhodila a začala se dožadovat chleba. Od té doby víme, že chleba se neříká.

Geckulka take ví, že maminka má v bříšku miminko. "Bebé", říká a vyhrnuje mi tričko. "Mimi", dodává. "Gaté", lísá se posléze. Gaté znamená něco jako "šmudlíky šmudlíky", český ekvivalent jsem nenašla, a tak to umí Gecková jen francouzsky. Jediná chyba je, že bebé a mimi říká Gecková také, když ukazuje bříško svoje a asi má tak trochu pravdu, protože to její dětské panděro není úplně nepodobné mému čtyřapůl měsíčnímu. Což bych neměla říkat moc nahlas, jelikož podle Geckulky má posledních pár dní mimi v bříšku i tatínek. Zdá se, že tu k červnu bude pěkně přemiminkováno.

Jak vidíte, když jsem napsala, že Gecková mluví, bylo to tak trochu bohapusté mateřské chlubení. Pravda, Gecková umí říct "au revoir" a poslat pusinku. Naučila se to v jeslích, kde si děti předávají nejen bacily, ale i různé dovednosti, takže když se někde něco naučí jedno, tak to okoukají i ostatní. Na podzim kterési dítě tedy zatáhlo posílání pusinek a pusinkování, což zpětně pomohlo i předávání bacilů, a Gecková od té doby, když už chce jít pryč, řekne "au revoir", pošle pusinku a následně se rozběhne ke dveřím. A když to nejde po dobrém, jde to uá uá uá po zlém.

Jediný, komu Geckulka totálně odmítá poslat pusinku a říct na shledanou, je strejda Patrik, aneb náš rodinný doktor. Gecková ho otevřeně nesnáší a hned po příchodu mě táhne ke dveřím. A hned, jak se dostane z doktorových spárů, táhne mě znova. "Tak řekni na shledanou", vybízíme ji. Geckulka se mračí, na strejdu Patrika se ani nepodívá a celá její osobnost vyzařuje jasné "nezamávám!".

 Gecková také říká "tiens", česky "na". Říká to, když jí nejde rozžvýkat mandarinka a vytáhne nerozžvýkané části z pusy. Říká to ale také, když něco chce. "Tiens! Tiens! Tiens!" křičí, když se snažíme telefonovat. "Tiens! Tiens! Tiens!" volá, když si Hvězdopravec nalije sklenici piva. A když to nejde po dobrém, jde to uá uá také po zlém. Kromě toho umí říkat Gecková "dudlidu" jako dudlík (nešťasné "dudlidu" uprostřed noci znamená, že Gecková vyhodila dudlík z postýlky a předstírá, že to nebylo schválně), "mňami mňami" znamenající "mám hlad".  Umět říct dudlidu a mňami mňami podstatně zredukovalo počet uá uá po zlém, protože tatínek a maminka rozumí a konají. "Jogu" znamená, že Gecková chce ke kaši jogurt a "uá uá" směrem ke kuchyni, že chce napít nebo přesnídávku, kterou potřebuje vmíchat do zeleninové kaše, aby se to dalo jíst.

Dále umí Gecková štěkat jako pejsek a mňoukat jako kočička. Problém je jen ten, že ani ty bestie zatrolené nedělají v češtině a ve francouzštině stejné zvuky. A jak se to pořád motá, hlavně u kočiček si Geckulka není nikdy úplně jistá, jestli dělají mňa-U nebo mňa-M. Proto ono aaaa natahuje, aby měla čas přemýšlet, zda následuje U nebo M. Dále se jí pořád trochu plete ptáček a rybička. Ptáčkové tak lapají po dechu a rybičky pípají. Zato lev řve opravdu strašlivě, to ano a jako lev neřve nikdo jiný než lev a Geckulka, když se jí něco nelíbí.

Jestliže má Gecková po tatínkovi svůj charakter a dává najevo, co chce, po mamince má asi uklízecí gen vyhazovače. My vyhazovači nemáme rádi plné skříně, protože pak nemůžeme nic najít a vyhazovač hledání nesnáší. Gecková také. Každá věc má své místo a na ono místo se vrací. Gecková vytáhne odměrky v kuchyni, chvíli předstírá, že z nich pije jako z půllitru, pak je vezme a uklidí zpět. Vytáhne misky ze skříně v obýváku, nakrmí koníčka a misky vrátí zpět. Když vyndavám myčku nebo nákup, radostně vytahuje, co umí, a chodí mi to podávat ke skříni nebo k lednici. A, co je úplně nejlepší, onehdy úplně sama od sebe sebrala Hvězdopravcovu ponožku ležící v ložnici na zemi a odnesla ji do kuchyně do koše na prádlo.

Zkrátka, ačkoli nejsme nijak výchovou a rozvojem posedlí rodiče, ačkoli necháváme Geckovou až na vytyčení zákazů více méně žít a neděláme s ní žádné "rozvojové aktivity", Geckulka se sama naučila jíst lžičkou, pít ze sklenice i z lahve (jopravdické lahve!), rozumí česky i francouzsky a miluje knížky, procházky, houpacího koně, pomáhat v kuchyni, jezdit na tříkolce, malovat a sbírat kameny a je šťastné a spokojené dítě. Doufám, že jí to všechno vydrží a nám také. 











41 komentářů:

  1. Ahoj Teri,
    malá je roztomilá.A je fajn, že z ní bude dítě k světu a ne dítě 24/7 přilepené k obrazovce.

    Ať se vám všem daří, em.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, no, to se jeste uvidi :). At se taky dari.

      Vymazat
    2. Můj život byl zničen, když můj manžel mě poslal, balení po 13 let jsme byli spolu. Byl jsem ztracený a bezmocný po vyzkoušení, takže mnoho způsobů, jak se dostat svého manžela zpět ke mně. Jeden den v práci, jsem byl vyrušen, a to s vědomím, že můj šéf mi volal, tak se posadil a zeptal se mě, co to bylo o, řekl jsem mu a on se usmál a řekl, že nebyl žádný problém. Nikdy jsem nepochopil, co tím myslí to nebyl žádný problém dostat zpět můj manžel, řekl, že použil kouzlo se dostat zpět svou ženu, když ho opustila kvůli jinému muži, a teď jsou spolu až do data a zpočátku jsem byl šokován něco slyšel od můj šéf. Dal mi e-mailovou adresu DR Odion, který pomohl mu dostat svou ženu zpět, nikdy jsem věřil, že to bude fungovat, ale neměl jsem na vybranou přicházející do styku s výroky, které jsem si udělal, a požádal o mých informací a že můj manžel byl schopen navrhnout, aby mu hodit kouzlo a já jsem mu poslal podrobnosti, ale po dvou dnech, moje matka mi volal, že můj manžel byl prosil, že mě chce zpátky, nikdy jsem věřil, protože to byl jen sen a já musel spěchat na místo mé matky a ke svému největšímu překvapení, klečel můj manžel prosit mě za odpuštění, že mě i dítě chce zpátky domů, když jsem dal Dr. Odion konverzaci ohledně náhlou změnou svého manžela a on objasnil mi, že bude můj manžel mě miloval až do konce světa, že nikdy neopustí kvůli jiné ženě. Teď já a můj manžel je zase dohromady a začali dělat vtipné věci neudělal dříve, dělá mi to radost a dělat to, co má dělat jako muž bez neodbytná. Prosím, pokud budete potřebovat pomoc jakéhokoli druhu nouzi, obraťte se na DR Odion o pomoc. Jeho e-mail je (drodion60@yandex.com) nebo volejte +2347057623144 NEBO +2349060503921.

      Vymazat
    3. Můj život byl zničen, když můj manžel mě poslal, balení po 13 let jsme byli spolu. Byl jsem ztracený a bezmocný po vyzkoušení, takže mnoho způsobů, jak se dostat svého manžela zpět ke mně. Jeden den v práci, jsem byl vyrušen, a to s vědomím, že můj šéf mi volal, tak se posadil a zeptal se mě, co to bylo o, řekl jsem mu a on se usmál a řekl, že nebyl žádný problém. Nikdy jsem nepochopil, co tím myslí to nebyl žádný problém dostat zpět můj manžel, řekl, že použil kouzlo se dostat zpět svou ženu, když ho opustila kvůli jinému muži, a teď jsou spolu až do data a zpočátku jsem byl šokován něco slyšel od můj šéf. Dal mi e-mailovou adresu DR Odion, který pomohl mu dostat svou ženu zpět, nikdy jsem věřil, že to bude fungovat, ale neměl jsem na vybranou přicházející do styku s výroky, které jsem si udělal, a požádal o mých informací a že můj manžel byl schopen navrhnout, aby mu hodit kouzlo a já jsem mu poslal podrobnosti, ale po dvou dnech, moje matka mi volal, že můj manžel byl prosil, že mě chce zpátky, nikdy jsem věřil, protože to byl jen sen a já musel spěchat na místo mé matky a ke svému největšímu překvapení, klečel můj manžel prosit mě za odpuštění, že mě i dítě chce zpátky domů, když jsem dal Dr. Odion konverzaci ohledně náhlou změnou svého manžela a on objasnil mi, že bude můj manžel mě miloval až do konce světa, že nikdy neopustí kvůli jiné ženě. Teď já a můj manžel je zase dohromady a začali dělat vtipné věci neudělal dříve, dělá mi to radost a dělat to, co má dělat jako muž bez neodbytná. Prosím, pokud budete potřebovat pomoc jakéhokoli druhu nouzi, obraťte se na DR Odion o pomoc. Jeho e-mail je (drodion60@yandex.com) nebo volejte +2347057623144 NEBO +2349060503921.

      Vymazat
    4. Dobrý den, jmenuji se Laura Woods, jsem procházel článek a zjistil o muži jménem Dr. Akpabio. Byl jsem trpí otázek rozchodu s různými chlapy. Musel jsem se obrátit na kouzla čaroděje. Steve byl na pokraji odchodu mě kvůli jiné ženě. ale já zůstala pozitivní a věřil jsem mu mohl mít zpět a aby ho zůstat. ejhle Dr Akpabio mi pomohl. Steve a já jsme zase spolu. Dr Akpabio je takový hodný člověk, on mi také pomohl s mými zdravotními problémy. Díky němu a díky Bohu za dar, který mu. Pokud máte nějaký problém vůbec, kontaktujte jej na tento e-mail: drakpabioosulalaspells@gmail.com

      Můžete se obrátit Dr. Akpabio pro následující:
      (1) Pokud chcete, aby vaše ex zpět.
      {2} Pokud hledáte práci
      (3) Chcete-li být podporovány ve vaší kanceláři.
      (4) Chcete ženy / muži běžet po vás.
      (5) Pokud chcete dítě.
      (6) Chcete být bohatý.
      (7), který chcete získat manželství kouzla
      (8) odstraní nemoce z vašich tělesných kouzel
      (9) Obchodní kouzlo
      (10) loterie vylosovaných čísel.
      (11) Bring Back ztracené lásky
      a mnoho dalších._
      můžete ho kontaktovat prostřednictvím svého e-mailu: drakpabioosulalaspells@gmail.com

      Vymazat
  2. Jak se naucila jist lzickou?!
    Dudlik v postylce zajistujeme bud timhle: http://smile.amazon.com/BreathableBaby-Breathable-Mesh-Liner-White/dp/B0013FGWD0/

    nebo jim to pripneme na rameno ke spacacku (http://smile.amazon.com/Baby-Buddy-Secure-A-Toy-Navy-Blue/dp/B003Y3BH1G/).

    Mela bys psat casteji, uplne jsem zapomnela, ze cekate dalsi dite :) Pis kratsi prispevky, jako ja! ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lzickou se to naucila sama, od mala ji lzicky strasne zajimaly :). Proste to zkousela a uz to umi. Nejspis hlavne chtela moct se cpat svym rytmem a moct kontrolovat, co ji. Stinnou strankou je pak fakt, ze od cca pul roku, kdy jeste bylo mozne ji zavrit zobak a nechat polknout, je boj dostat do ni jakykoli lek, a to vsemi moznymi triky, slecna sama rozhoduje, co nabere a co spolkne, nejaky zamichat do presnidavky, na lzicku a sup s tim do pusy rozhodne nefunguje.

      Jinak dik za tip na drzaky dudliku. Co jsem ale chtela rict je, ze Geckulka ma postylku bez zbrdliku, s drevenymi prkny jako zabranami (historicka nenormovana detska postylka...), o nez se v noci opre a stoupne si, dudlik vynda a vyhodi ho pres okraj (na pripinatku to urve i s pripinatkem a sup s tim na zem), a pak zalostne place, narika "dudlidu" a ukazuje na zem, ze ji upadl dudlik nahodou a ze nas tedy musi bohuzel budit. Zatim to ale porad povazujeme za roztomile, nastesti to neni kazdou noc a obvykle to spravi dudlik zpatky a trochu mlika.

      Jeste chci pripsat, ze hrozne rada ctu tvuj blog a ze obdivuju, ze si u dvojcat dokazes najit cas na psani. Ja to nestiham, dokonce nestiham ani premyslet, co napsat (to je mozna ten nejvetsi problem). Ale jsem moc rada, ze sem jeste nekdo chodi :).

      Vymazat
    2. Vyhazovani dudliku nahodou a nasledny place mne dost pobavil :) Taky se nam obcas deje. Casteji ale proste hodi neco na zem nebo neco roztrhnou a udelaji "o-ou", takova nahodicka, ono to lezi na zemi. No vsak to znas.
      Leky do deti rveme silou s strikackou. Bob leky nerad a uznavam, ze to neni legrace, nekoho takoveho lecit.

      Tak ja zase nechodim do prace, to myslim hraje velkou roli. Blog pisu na ukor pece o domacnost a protoze mam nutkani (rada to po sobe po letech ctu :). Ja mivam problem psat kratce, protoze toho mam vzdycky hrozne moc co chci rict. Ja doufam, ze si najdes cas na popis toho jake to je mit miminko a vetsi dite, protoze mi miminkovske obdobi pripada jako nejvetsi peklo a jeste kdyz k tomu ma clovek vetsi dite, tak to musi byt des.

      Vymazat
    3. U nas strikackou neni sance, Geckova to plive. Do sesti mesicu jsme ji "zavreli zobak", tj. podrzeli jsme ji rty u sebe (kdo nema deti, jiste me poklada za sadistu), ale ted uz to fakt nejde. No, jeste, ze aspon paracetamol se tu prodava v cipkach.

      Jinak je mi jasny, ze pracovat s ditetem bere hodne casu. Jako matce dvojcat se ti to klidne dovolim rict: matky s rok a pul starym singletonem maji doma fakt dovolenou :D. Nebo mne to aspon tak prijde, kdyz nekdy doma zustaneme, protoze jsme nemocni nebo tak. S miminem je to zahul, to je fakt. Ale nastesti hormony fungujou a ja uz se tesim, az tu bude s nami a predstavuju si to takovy pekne pohodovy a laskyplny. V lete pak zcela jiste budu padat na hubu jako s Geckulkou, nebo spis jeste hur. I kdyz si rikam, ze mozna fakt, ze deti jsou dve, je vykompenzovany tim, ze zase clovek uz na sebe nema s druhym takovy debilni naroky jako ze musi mit stihnout uvarit nebo uklidit, plus preci jen uz umi ruzne triky, jak to zvladnout. Geckova, videno zpetne, byla prvni dva mesice mimino dost narocne (az zpetne jsem zjistila, ze novorozene, ktere chce byt permanentne v naruci, neni norma...nebo ze nemoct se v noci vzbudit neni u matky nutne znamka toho, ze ma tvrde spani, ale spis toho, ze je hodne vycerpana...), tak jsme se myslim naucili dost. I kdyz nevim, co nas ceka, a Zrnidlo, ktery je mimochodem Zrnidlo a ne Zrnickova, me budi v noci uz ted. No, az stihnu, tak povim.

      Jinak pis dal, dlouhe nebo kratke, sice rikam, ze nic nestiham, ale u tebe smiruju casto :). je mi lito, ze nejde psat komentare ;).

      Vymazat
    4. Dobrý den, jmenuji se Laura Woods, jsem procházel článek a zjistil o muži jménem Dr. Akpabio. Byl jsem trpí otázek rozchodu s různými chlapy. Musel jsem se obrátit na kouzla čaroděje. Steve byl na pokraji odchodu mě kvůli jiné ženě. ale já zůstala pozitivní a věřil jsem mu mohl mít zpět a aby ho zůstat. ejhle Dr Akpabio mi pomohl. Steve a já jsme zase spolu. Dr Akpabio je takový hodný člověk, on mi také pomohl s mými zdravotními problémy. Díky němu a díky Bohu za dar, který mu. Pokud máte nějaký problém vůbec, kontaktujte jej na tento e-mail: drakpabioosulalaspells@gmail.com

      Můžete se obrátit Dr. Akpabio pro následující:
      (1) Pokud chcete, aby vaše ex zpět.
      {2} Pokud hledáte práci
      (3) Chcete-li být podporovány ve vaší kanceláři.
      (4) Chcete ženy / muži běžet po vás.
      (5) Pokud chcete dítě.
      (6) Chcete být bohatý.
      (7), který chcete získat manželství kouzla
      (8) odstraní nemoce z vašich tělesných kouzel
      (9) Obchodní kouzlo
      (10) loterie vylosovaných čísel.
      (11) Bring Back ztracené lásky
      a mnoho dalších._
      můžete ho kontaktovat prostřednictvím svého e-mailu: drakpabioosulalaspells@gmail.com

      Vymazat
  3. Hurá! Sice nemám vůbec čas to číst, ale chápu, že jste stále zde a máte se dobře a tak, až děti odejdou na vysokou a já se uchýlím do důchodu, zřejmě si to pěkně v klidu dočtu :-D
    Šťastný nový rok i k vám!

    OdpovědětVymazat

  4. ahoj jsem z USA, chci sdílet svědectví o velké kouzlo
    kolečko, kdo přivedl můj milenec zpátky ke mně po třech dnech lití
    kouzlo, mám trochu nedorozumění s mým milencem a dostal souhlasit s
    mě a nechal mě kvůli jiné ženě, jsem se snažil všechno v mých silách, aby se mu omluvit
    a přivést ho zpátky ke mně, ale marně nic nevyjde, jsem plakal celý den a
    noc, protože jsem vynechal ho tolik a je třeba ho zpátky ke mně, ale on je
    Není mi dává šanci na jedné věrný ráno jsem byl na mém účtu FB
    mluví na můj starý přítel, i explaned everthing na ní mimo to, co jsem
    procházíte, ona mi řekla, není o nic starat, že ona má
    narazíte na stejný problém se mnou, než že mě bude přímo na
    velký DR, který jí pomohl předtím v podání jejího rozvodu manžela zpět do
    ho, on mi řekl, že o velký DR.PROPHET ELVIS ODUMA, on mi řekl, že jeho
    práce je jistá a zárukou a jeho láska kouzlo je nejlepší a trvat věčně,
    Vzal jsem si detaily dr od ní, a kontaktoval jsem DR, jsme oba paprsky na telefonu a
    povídání prostřednictvím e-mailu také, on mi řekl, že se nemají účtovat za své kouzlo
    funguje, ale tam budou materiály potřebné k obsazení lásku a vrátit se kouzlo
    Na můj milenec a já bude jeden poskytnout peníze, než to bude fungovat,
    jsem řekl, žádný problém jsem mu po 24 hodin poslat peníze, on mi řekl, že má
    až s prací, že druhý den můj milenec se chystá vrátit do
    já a kleknout přede mnou a prosit o odpuštění, i domníval ho a
    mít víru na něj, byl jsem tak ohromen opravdu další den podle
    DR slova moudrosti a odvahy můj milenec běží zpátky ke mně a prosit za
    odpuštění na jeho klečí a já mu odpustila, bylo jít na dva
    měsíců, teď jsme nemají žádný problém není hádka nebo neporozumění
    už, já jsem sdílení to na internetu, protože vím, že tam bude mnoho
    lidé také tam venku mají stejný problém s Thier vztah, i am
    radí, že byste neměli ztratit žádnou víru, nebo doufat, že tento DR je venku
    tam a willin na pomoc někoho, kdo hledají za jeho pomoc. kontaktovat DR ještě dnes prostřednictvím
    odumaspelltemple0@gmail.com |
    Můžete si také přečíst více o něm dnes prostřednictvím svého PHONE + 237055176617
    Můžete také kontaktovat mne joywilliam740@gmail.com pokud existuje otázka,
    požádat o velké Dr

    OdpovědětVymazat
  5. BE CAREFUL HERE NOBODY CAN HELP YOU HERE OR EVEN SUGGEST HOW YOU CAN GET YOUR EX OR LOVE BACK,ANY TESTIMONIES OF MOST SPELL CASTER HERE MUST BE IGNORE.BECAUSE MOST OF THEM ARE SCAM I MEAN REAL SCAM WHICH I WAS A VICTIM AND I GOT RIPPED OF THOUSANDS OF DOLLARS BECAUSE I WAS SO ANXIOUS TO GET MY WIFE BACK AFTER SHE LEFT ME FOR OVER 2 YEARS WITH MY 7 YEARS OLD SON JERRY,I HAVE APPLIED TO 7 DIFFERENT SPELL CASTER HERE AND ALL TO NO AVAIL THEY ALL ASK FOR SAME THING SEND YOUR NAME YOUR EX NAME ADDRESS AND PICTURE PHONE NUMBER ETC WHICH I DID OVER AND OVER AGAIN AND MOST OF THEM WERE FROM WEST AFRICA UNTIL I SAW A POST ABOUT MAMA ANITA SPELL AND I DECIDED TO GAVE HER MY LAST TRAIL.SHE ASK ME FOUR THINGS MY REAL NAME,MY EX AND MY EX MOTHER NAME AND $380 AND SAID MY EX WILL COME BACK IN 24HOURS, I HAVE PAID OVER $3000 ON SPELL CASTING AND COURIER AND NOTHING HAVE WORK FOR ME AFTER 3 DAYS I WAS THINKING ABOUT HOW MUCH I HAVE LOST SO FAR SO I SAID LET ME GIVE HER A TRY SO I CALLED HER AGAIN AND SEND MY REAL NAME,MY EX AND MY EX MOTHER NAME AND THE $380 BECAUSE I SWEAR IT WAS MY LAST TRY SO I WAS WAITING AS SHE TOLD ME TO WAIT TILL NEXT DAY AND I COULD NOT SLEEP THAT NIGHT BECAUSE I REALLY LOVE MY WIFE AND WANT HER BACK AT 9PMTHAT DAY I SAW MY WIFE ON LINE ON FACE BOOK AND SHE SAID HI AT FIRST I WAS SHOCK BECAUSE SHE NEVER TALK WITH ME FOR THE PAST A YEAR AND 9 MONTH NOW I DID NOT REPLY AGAIN SHE SAID ARE YOU THERE? I QUICKLY REPLY YES AND SHE SAID CAN WE SEE TOMORROW I SAID YES AND SHE WENT OFF-LINE I WAS CONFUSED I TRY TO CHAT HER AGAIN BUT SHE WAS NO MORE ON LINE I COULD NOT SLEEP THAT NIGHT AS I WAS WONDERING WHAT SHE IS GOING TO SAY, BY 7.AM THE NEXT MORNING SHE GAVE ME A MISS CALL I DECIDED NOT TO CALL BACK AS I WAS STILL ON SHOCK AGAIN SHE CALL AND I PICK SHE SAID CAN WE SEE AFTER WORK TODAY I SAID YES SO SHE END THE CALL IMMEDIATELY I GOT OFF WORK SHE CALL ME AND WE MEET AND NOW WE ARE BACK AGAIN I CALL MAMA ANITA THE NEXT DAY THANKING HER FOR WHAT SHE HAS DONE IN FACT I STILL CALL HER AND THANK HER AS MY LIFE WAS NOT COMPLETE WITHOUT MY WIFE PLEASE BE CAREFUL HERE I HAVE BEEN SCAM THOUSANDS OF DOLLARS IF YOU WANT A TRUE LOVE SPELL THEN CONTACT MAMA ANITA (mamaanita.lovespellsolution@gmail.com) or mama.anitaspellcraft@hotmail.com website http://kelvinlargemyself.wix.com/anita

    OdpovědětVymazat
  6. Velký dík Dr. Brown, který mi pomohl otěhotnět.
     Jsem Stephanie Williamsová z USA, po více než 4 roky teď mé manželství Byl jsem se snaží otěhotnět. Můj manžel a já jsme byli svědky plodnost specialista. Udělali jsme jednu IUI bez úspěchu. Můj manžel má počet spermií, který jde nahoru a dolů, lékař doporučil ho užívat doplněk stravy Proxeed, kterou dělá více než 3 roky s žádnou změnou v situaci, mého manžela, který má nízký počet spermií? Prostě se mi zdá, že v případě, že spermie nejsou schopny oplodnit vajíčko nebude to jedno, kolik jsou produkovány. Já jsem byla tak zmatená, dokud jsem kontaktoval této mocné kouzlo ricinový on-line, který jsem viděl řadu svědectví o tom, jak on pomohl tak mnoho z nich, takže jsem poslal Dr. Browna mail a řekl jsem mu všechno mé trápení a bolesti, kterou mi odpověděl a požádat me ne plakat nic víc, že ​​mu pomůže, poslal mi nějaké instrukce a opatrnost, Dr. Brown (kouzlo kolečko) provedli rituál práva a koupil jsem si nějaké předměty k dokončení práv a řekl mi, že mít sex s manželem ve 2-týdenní tohoto úkolu jsem se cítil závrať a šel jsem k lékaři a bylo potvrdit, že jsem byla těhotná, díky Dr. Brown píše chrám teď jsem si matku skákací chlapeček a radost byla obnovena do mého rodinného života a jsem rád, pokud někdo potřebuje takovou pomoc nečekejte celý život čas, aby si pomoc při otěhotnění kontaktní Dr. Brown nyní na jeho osobní e-mail: dr.brownlovespellhome@gmail.com Tel: +27846918903

    OdpovědětVymazat
  7. Ahoj všichni,
     Am Sharon prohnaný chcete sdílet své svědectví o tom, jak můj manžel vrátil domů. Můj manžel odešel z domova pro dva rok poté, co jsme dostali jsme tvrdě dotaz jsem hledal pomoc, kdo se dostat mého manžela zpátky ke mně, řekl jsem svému příteli o svém problému, řekla mi, že je zde je dobré kouzlo obstarávat kdo mi může pomoci dostat svého manžela zpět ke mně se tam vezmi mě a řekl jsem muže o mém
     Problém a řekl, že se chystá, aby mi pomohl dostat ho zpátky jsem si myslel. Byl žertoval he stranu bych měl jít a ve třech dnech se můj manžel vrátí domů ke mně. Čekal jsem na ten den pro mého manžela se chystá vrátit domů téhož dne jsem spal, když mi můj manžel zavolat a řekl mi je z boku domu a byl jsem velmi šťastný za to, co velký kouzlo kolečko jsem tě chci aby mi pomohla děkuji pánu prorok momodospelltemple@gmail.com pro dobývat mé
     manžel zpátky ke mně. Prosím, vím, že tě budu potřebovat jeho pomoc kontakt mu e-mail momodospelltemple@gmail.com, že vám může pomoci věřím v pomoc moc je to skvělý člověk.

    OdpovědětVymazat

  8. Ahoj všichni Chci použít toto médium pro svědčil, co tento velký muž udělal v mém životě, DR UREKPA
    Vdala jsem se od prosince 2012 od nich jsem začala jít dolů finančně a tam byl znát problém a moje firma se nebude příliš dobře nic nefungovalo dobře se mnou a já byl finančně dolů moje žena stěžovala nevím mám dělat byl jsem unavený z mého života k rozsahu prodej nemovitostí krmit mého domova i každých dveří úspěchu byly zamčené, protože když jsem se ucházel o práci nebudou mi volají po tom, Jednoho dne jsem procházel Topix nějaký komentář jsem viděla sladká svědectví ženy Sharon uvádějící, co DR UREKPA udělal pro ni a já red to dobře po přečtení to i obrátit na muže přes: urepka@gmail.com~~pobj, a on mi řekl, co má dělat, aby vyhánět kouzlo ve svém životě jsem udělal vše, co se zeptat, než jsem to věděl všechno začalo pracovat dobře pro mě a žena otěhotněla a dal chlapečka včera já nevím, jak to říct díky tomuto velkému muži, který právě obnovit svůj domov zpět, pokud jste tam hledal jeho pomoc kontakt s ním přes: urepk@gmail.com

    OdpovědětVymazat
  9. Prosím, buďte opatrní ZDE nikdo nemůže POMOCI zde, nebo dokonce naznačují, jak se můžete dostat své ex nebo lásku zpátky, výpovědí většiny Spell Caster musí být kladen ignorovat, protože většina z nich jsou podvod myslím REAL SCAM které jsem byl obětí a já GOT RIPPED tisíc dolarů, protože jsem byl tak snaží dostat můj manžel BACK poté, co opustil ME Již více než 2 roky s mým 7YEARS starý syn Jerry, jsem požádal 9 různých Spell Caster tady a ALL bezvýsledně všichni požádat o totéž SEND Vaše jméno Váš EX JMÉNO ADRESA A OBRAZOVKY TELEFON ČÍSLO ETC což jsem udělal znovu a znovu, dokud jsem neviděl tento email ONLINE O DR UZOYA A jsem se rozhodl napsat mu MAIL.HE ask me čtyři věci, moje pravé jméno, můj bývalý A Můj bývalý matka JMÉNO A £ 350 POPLATEK a řekl můj bývalý vrátí IN 24 hodin, takže musím-li ukončit hovor AS jsem zaplatil přes $ 7000 ON kouzla kouzlení a kurýrní a nic MÍT pracovat pro mě po 3 dnech jsem přemýšlel o tom, kolik Ztratil jsem DOPOSUD kvůli svému manželovi tak jsem řekl Uvedu mu TRY Tak jsem zavolal znovu ho a poslat svým pravým jménem, ​​můj bývalý A MY EX MATKA NÁZEV A 350 £ PROTOŽE Přísahám, že byl můj poslední TRY SO I čekal AS mi řekl počkat, až další den a já nemohl spát tu noc, protože jsem opravdu rád můj manžel a chtějí ji zpátky u 9pm ten den jsem viděl můj manžel ONLINE na obličej knihu a řekl HI Zpočátku jsem byl proudem, protože Nikdy se mnou mluvit za uplynulý rok a 9 měsíců TEĎ neodpověděla jsem ZNOVU řekl jste tam? Rychle jsem ODPOVĚĎ ANO a on řekl, můžeme vidět zítra řekl, že ano, a on se odpojil Byla jsem zmatená Snažím se chatovat s ním znovu, ale byl NO MORE ON-LINE jsem nemohl spát tu noc, jak jsem se zeptat, co je zač řekne tím, že 7.AM Druhý den ráno mi dal Miss Výzva I rozhodl se zavolat zpět, když jsem byl ještě na SHOCK Znovu se zavolat a vyberu řekl vidíme po práci jsem dnes řekl, že ano tak si ukonèit hovor jsem ihned vystoupil práci, kterou Zavolej mi a setkáme a nyní jsme zase říkám DR UZOYA Další den mu poděkoval za to, co udělal jsem ve skutečnosti STILL mu zavolat A děkuji mu jako můj život nebyl úplný bez mého manžela Prosím, buďte opatrní ZDE Byl jsem SCAM tisíc dolarů, pokud chcete kouzlo lásky TODAY pak volat DR UZOYA TEĎ nebo e-mailová ním (druzoyaspiritualtemple@gmail.com) upřímně, že je nejlepší a jeden REAL Spell CASTER.THANKS

    OdpovědětVymazat
  10. Jmenuji se lilian N.This je velmi radostný den mého života, protože pomocí Dr.saguru prokázal ke mně mi pomáhají dostat své ex manžela zpět svou magii a kouzlo lásky. Byla jsem vdaná za 6 let a bylo to tak hrozné, protože můj manžel byl opravdu podvádění na mě a hledal žádost o rozvod, ale když jsem narazil Dr.saguru e-mailu na internetu o tom, jak mu pomohl tolik lidí dostat své ex zpět a pomoci upevnění relationship.and aby si lidé, aby byl šťastný v jejich vztahu. jsem vysvětlil svou situaci k němu a pak hledat jeho pomoc, ale k mému největšímu překvapení mi řekl, že mi pomůže s mým případu a tady jsem teď slavit, protože můj manžel změnit úplně v dobrém. Vždycky chtěl být se mnou a nemůže dělat nic bez mého daru. Jsem opravdu těší své manželství, co je to skvělý oslavu. Budu mít na svědectví na internetu, protože Dr.saguru je opravdu skutečný kouzlo kolečko. Nevíte si rady pak Kontaktujte DOCTOR SAGURU TEĎ pomocí emailu: drsagurusolutions@gmail.com~~HEAD=pobj nebo +2349037545183 On je jediná odpověď na váš problém a máte pocit šťastný ve své relationship.and Jeho také ideální v 1. kouzlo lásky 2 WIN ex zpět 3 plod života 4 PROMOTION SPELL 5 OCHRANA SPELL 6 BUSINESS SPELL 7 dobrou práci SPELL 8 LOTTERY kouzlem a soudním případu kouzlo.

    OdpovědětVymazat
  11. Dávejte pozor ZDE, nikdo nemůže POMOCI zde, nebo dokonce naznačují, jak se můžete dostat své ex nebo lásku ZPĚT NA VŠECHNY SVĚDECTVÍ většiny Spell Caster musí být kladen IGNORED.BECAUSE většina z nich jsou podvod myslím REAL SCAM které jsem byl obětí a já GOT RIPPED tisíc dolarů, protože jsem byl tak dočkat, až moje žena KATARINA ZPĚT Když odešla ME Již více než 2 roky s mým 3YEARS starý syn Jerry, jsem požádal pro 7 různých Spell Caster ZDE jsem se setkal Na tomto blogu A ALL bezvýsledně Ti všichni ASK FOR totéž SEND Vaše jméno Váš EX JMÉNO ADRESA A OBRAZOVKY TELEFON ČÍSLO ETC což jsem udělal znova a znova A většina z nich byla z Jižní Afriky, byla jsem tak zmatená a já jsem stále nemocná Kvůli tomuto problému a byl jsem tak zoufale MÍT Katarína zpátky ke mně ji miluji tolik a mohl zemřít pro ni. Viděl jsem to Email Společnost O DR OTUTU NEJVĚTŠÍ SPELL chrámu (drotutuhealinghome@hotmail.com) Temple černých a bílých v Nigérii, a rozhodl jsem se k poštovním zásilkám HIM.HE mi řekl, že všichni mí problému jsou nevyužité prostředky, protože jsem se rozhodl KONTAKT HIM o pomoc, sdělil mi vysvětlit co se stalo mezi mnou a mým EX manželka Kateřina a udělal jsem, řekl jsem mu ALL, co se stalo od začátku. A on mi řekl: Mé dítě, co jste právě mi vysvětlil, nyní je ten malý problém zvládnout SROVNÁNÍ k vážným problémům I zvládli, byl jsem tak šokován a řekl jsem mé vlastní, jaký problém by mohla být mnohem vážnější, než toto. Řekl mi, co jsem musel udělat, jakmile to bude možné, ale co řekl podobat, co jsem slyšel v minulosti, měl jsem pochyb o tom, protože ke zkušenostem z minulosti, ale já se rozhodl zkusit protože je z Nigérie HE Mohl by to být REAL a odlišného. Tak jsem mu dal 50% mou důvěru. Toto bylo, jako bych MAGIC A sen ke mně, po dvou dnech Když kouzlo BYLA CASTEED, Katarína blýskl mě O 9.PM jsem nemohl spát tu noc, protože jsem opravdu rád Katarína a chci ji zpátky. BY 7.AM Druhý den ráno dala mi ještě nepřijatý hovor jsem rozhodla, že nebude zavolat zpět, když jsem byl ještě na šok, při teplotě asi 10.AM to ráno zavolala A jsem si vybral řekla můžeme vidět po práci dnes řekl jsem ano, tak SHE ukončen hovor IHNED Vystoupil jsem práci, kterou mi zavolal a řekl mi, bylo setkat se s ní, jsem byl ještě na SHOCK, aj když jsem se dostal tam jsem SAW KATARINA CRYING slzami celé její oči a ona mi řekl můj manžel, Je mi líto, jsem okamžitě HUGED ní a políbil ji na které jsem vynechal všem letech. ALL poděkování DR..OTUTU IF jste muž nebo žena čtení této A VY procházejí podobnými problémy jako já, nedojde k kontaktovat tohoto velkého muže DR.OTUTU PROSTŘEDNICTVÍM pošty (drotutuhealinghome@hotmail.com) Můžete TAKÉ WhatsApp ho TÉTO +2348060048250 HE je opravdu opravdu REAL SPELL CASTER

    OdpovědětVymazat
  12. Můj život byl zničen, když můj manžel mě poslal, balení po 13 let jsme byli spolu. Byl jsem ztracený a bezmocný po vyzkoušení, takže mnoho způsobů, jak se dostat svého manžela zpět ke mně. Jeden den v práci, jsem byl vyrušen, a to s vědomím, že můj šéf mi volal, tak se posadil a zeptal se mě, co to bylo o, řekl jsem mu a on se usmál a řekl, že nebyl žádný problém. Nikdy jsem nepochopil, co tím myslí to nebyl žádný problém dostat zpět můj manžel, řekl, že použil kouzlo se dostat zpět svou ženu, když ho opustila kvůli jinému muži, a teď jsou spolu až do data a zpočátku jsem byl šokován něco slyšel od můj šéf. Dal mi e-mailovou adresu DR Odion, který pomohl mu dostat svou ženu zpět, nikdy jsem věřil, že to bude fungovat, ale neměl jsem na vybranou přicházející do styku s výroky, které jsem si udělal, a požádal o mých informací a že můj manžel byl schopen navrhnout, aby mu hodit kouzlo a já jsem mu poslal podrobnosti, ale po dvou dnech, moje matka mi volal, že můj manžel byl prosil, že mě chce zpátky, nikdy jsem věřil, protože to byl jen sen a já musel spěchat na místo mé matky a ke svému největšímu překvapení, klečel můj manžel prosit mě za odpuštění, že mě i dítě chce zpátky domů, když jsem dal Dr. Odion konverzaci ohledně náhlou změnou svého manžela a on objasnil mi, že bude můj manžel mě miloval až do konce světa, že nikdy neopustí kvůli jiné ženě. Teď já a můj manžel je zase dohromady a začali dělat vtipné věci neudělal dříve, dělá mi to radost a dělat to, co má dělat jako muž bez neodbytná. Prosím, pokud budete potřebovat pomoc jakéhokoli druhu nouzi, obraťte se na DR Odion o pomoc. Jeho e-mail je (drodion60@yandex.com) nebo volejte +2347057623144 NEBO +2349060503921.

    OdpovědětVymazat
  13. Můj život byl zničen, když můj manžel mě poslal, balení po 13 let jsme byli spolu. Byl jsem ztracený a bezmocný po vyzkoušení, takže mnoho způsobů, jak se dostat svého manžela zpět ke mně. Jeden den v práci, jsem byl vyrušen, a to s vědomím, že můj šéf mi volal, tak se posadil a zeptal se mě, co to bylo o, řekl jsem mu a on se usmál a řekl, že nebyl žádný problém. Nikdy jsem nepochopil, co tím myslí to nebyl žádný problém dostat zpět můj manžel, řekl, že použil kouzlo se dostat zpět svou ženu, když ho opustila kvůli jinému muži, a teď jsou spolu až do data a zpočátku jsem byl šokován něco slyšel od můj šéf. Dal mi e-mailovou adresu DR Odion, který pomohl mu dostat svou ženu zpět, nikdy jsem věřil, že to bude fungovat, ale neměl jsem na vybranou přicházející do styku s výroky, které jsem si udělal, a požádal o mých informací a že můj manžel byl schopen navrhnout, aby mu hodit kouzlo a já jsem mu poslal podrobnosti, ale po dvou dnech, moje matka mi volal, že můj manžel byl prosil, že mě chce zpátky, nikdy jsem věřil, protože to byl jen sen a já musel spěchat na místo mé matky a ke svému největšímu překvapení, klečel můj manžel prosit mě za odpuštění, že mě i dítě chce zpátky domů, když jsem dal Dr. Odion konverzaci ohledně náhlou změnou svého manžela a on objasnil mi, že bude můj manžel mě miloval až do konce světa, že nikdy neopustí kvůli jiné ženě. Teď já a můj manžel je zase dohromady a začali dělat vtipné věci neudělal dříve, dělá mi to radost a dělat to, co má dělat jako muž bez neodbytná. Prosím, pokud budete potřebovat pomoc jakéhokoli druhu nouzi, obraťte se na DR Odion o pomoc. Jeho e-mail je (drodion60@yandex.com) nebo volejte +2347057623144 NEBO +2349060503921.

    OdpovědětVymazat
  14. Jsem zde, abych svědčil, co tento velký kouzelník udělal pro mě. Nikdy jsem nevěřil v kouzlení, i když jsem byl v pokušení zkusit to .. můj manžel a já jsem měl spoustu problémů soužití, vždycky nebude dělat mi radost, protože se zamiloval do jiné ženy mimo manželství, já všechno možné, aby zajistily, že můj manžel opustit tuto ženu, ale čím více mluvím s ním cítím větší smutek, takže moje manželství padal vede k rozvodu, protože jsem již péči. Takže se vší tou bolestí a utrpení, rozhodl jsem se obrátit na sesilatele DR. Isikolo aby zjistil, jestli se věci mohou zacvičit mezi mnou a mým manželem znovu. Toto kouzlo kolečko DR. Isikolo mi řekl, že můj manžel je opravdu pod velkým kouzlo, které bylo okouzlila nějakým kouzlem, tak jsem řekl bych dělal všechny normální věci znovu. On šel dopředu a obsazení kouzlo pro mě, po 3 dnech odlévání kouzlo úplně změnil můj manžel dorazil omluvil říkat, jak se ke mně choval, že nebyl sám, opravdu děkuji DR. Isikolo přivést zpět svého manžela Chci, aby všichni kontaktovat pro ty, kteří mají problém s problematikou manželství a problém vztahu, který vyřeší za vás. Vaše e-mailová adresa je zde isikolosolutionhome@gmail.com
    A vaše mobilní telefonní číslo +2348133261196

    OdpovědětVymazat
  15. Chtěl bych poradit některý tam venku, u kterého dochází lásky trauma, finančních potížích, plodném, potraty a tak mnoho dalších, Dalo by se obrátit Dr. MADU se na jeho e-mail: (. Maduutemple @ gmail com) nebo jeho Whatsapp: + 234 9038103368 pro jeho pěkné kouzlo práce.?

    OdpovědětVymazat
  16. Jmenuji se Barbara a já jsem založil v Norsku. Můj život je zpátky !!! Po 1 roce zlomeného manželství mi manžel opustil dvě děti. Cítila jsem se, jako by se můj život chtěl skončit, skoro jsem spáchal sebevraždu, byl jsem po dlouhou dobu emoční. Díky kouzelníkovi nazývanému Dr. Isikolo, který jsem se setkal online. V jeden věrný den, když jsem procházel internetem, jsem narazil na řadu svědectví o tomto konkrétním kouzelníku. Někteří lidé svědčili o tom, že přivedl jejich ex lásku zpět, někteří svědčili o tom, že obnovuje lůnu, léčí rakovinu a jinou nemoc, někteří svědčí o tom, že může kouzlit, aby zastavil rozvod a tak dále. Také jsem se setkal s jedním konkrétním svědectvím, byla to o ženě, která se jmenovala Sonia, svědčila o tom, jak přivedl svou Ex milenku za méně než dva dny, a na konci svědectví ona upustila e-mailovou adresu Dr. Isikolo. Poté, co jsem všechno přečetl, rozhodl jsem se to zkusit. Kontaktoval jsem ho e-mailem a vysvětlil mu můj problém. Za pouhých 48 hodin se můj manžel vrátil ke mně. Vyřešili jsme naše problémy a jsme ještě šťastnější než předtím, doktor Isikolo, je opravdu nadaným mužem a nepřestanou ho publikovat, protože je to skvělý muž ... Pokud máte problém a hledáte skutečný a skutečný Kouzelník k řešení všech vašich problémů pro vás. Vyzkoušejte High isikolosolutionhome@gmail.com kdykoli, může být odpovědí na vaše problémy. Zde je jeho kontakt: isikolosolutionhome@gmail.com nebo jej zavolejte na číslo +2348133261196

    OdpovědětVymazat
  17. Pokud chcete, aby vaše Ex milenec, manželka nebo manžel zpět já prosím o radu, obraťte se na skvělý doktor. Ojenga prostřednictvím
    e-mailem greatojenga@yahoo.co.uk , protože on má sílu znovu sjednotit rozbité vztahy v rámci
    místo z 48 hodin, stejně jako pro mě. On byl schopen přivést zpět můj milenec, který mě opustil jeden rok
    jeho silný láskou kouzla a teď jsme šťastně žijí.
    Skvělý doktor Ojenga je opravdu silný a umí svou práci dokonale. Pokud tomu tak není pro něj bych mohl
    Nelze si představit, co by se stalo. Můj ex byl vždy vyzvednout argument se mnou a byl vždy
    bije mě. Začal hrát, bizarních a vtipné a odešel bez příčiny za jinou dívku. Myslel jsem
    všechny naděje byla pryč. Hledal jsem pomoc na internetu a narazil jsem na skvělý doktor Ojenga. Viděla jsem tak
    mnoho svědectví o něm. Byl jsem potěšen a já ho kontaktovat na jeho e-mail a řekl mu, co bylo
    děje. Zasmál se a ujistil mě uklidnit, že mi pomůže a že můj ex se vrátí
    mě prosit. Řekl mi, že požadavky a udělal jsem, jak mě poučil, protože jsem nemohl jít vidět ho
    osobně. On dělal svou práci a kouzlo pro mě a v době 48 hodin, můj ex přišel omluvit jen
    Jak mi řekl. Udělal jsem trochu a já se vrátil můj vztah. Stálo to za to. Dnes žijeme
    společně jsme ještě více v lásce než jak nám umožňuje být předtím, než odešel. Obraťte se na skvělý doktor
    Ojenga vlastní nápovědu. On se také specializuje na těhotenství pravopisu a mnoho více, můžete ho kontaktovat na
    greatojenga@yahoo.co.uk

    OdpovědětVymazat
  18. AHOJ!!!!!
    Já jsem erickson, když jsem nakonec našel svědectví o tomto kouzelném karafiátovi Dr. ozalogbo, jak pomohl mnoha lidem, aby získali své milovníky a rozbité domovy zpět, kontaktoval jsem ho prostřednictvím jeho e-mailové adresy ozalogboshrine@yahoo.com, protože jsem byl naprosto zoufalý, Manželka zpět. Život bez mé ženy byl pro mě a mé děti opravdovým nepořádek. Chtěl jsem dramatickou změnu a myslel jsem si, že kouzlem může být řešení. Po projednání rozhodnutí s Dr. ozalogbo mi dal naději, že obnoví své manželství. Cítila jsem se jistě, že skutečně přiměje mou ženu, aby se vrátila domů a on to udělal! Je to fantastické to, co pro mě to skvělé kouzelnické kolečko dělá, jeho pomoc je neocenitelná! Nevím, co bych udělal bez pomoci Dr. ozalogbo, on dělá svou práci tak dobře, že je organizovaný a vysoce funkční, věřím, že je to nejlepší kouzelník, na který se mohu spolehnout, pokud jde o všechny druhy kouzla, já Byl na podlaze, že jeho kouzla pracovala, pokud potřebujete pomoc, kontaktujte jej na ozalogboshrine@yahoo.com nebo zavolejte na číslo +2348110745073

    OdpovědětVymazat
  19. AHOJ!!!!!
    Já jsem erickson, když jsem nakonec našel svědectví o tomto kouzelném karafiátovi Dr. ozalogbo, jak pomohl mnoha lidem, aby získali své milovníky a rozbité domovy zpět, kontaktoval jsem ho prostřednictvím jeho e-mailové adresy ozalogboshrine@yahoo.com, protože jsem byl naprosto zoufalý, Manželka zpět. Život bez mé ženy byl pro mě a mé děti opravdovým nepořádek. Chtěl jsem dramatickou změnu a myslel jsem si, že kouzlem může být řešení. Po projednání rozhodnutí s Dr. ozalogbo mi dal naději, že obnoví své manželství. Cítila jsem se jistě, že skutečně přiměje mou ženu, aby se vrátila domů a on to udělal! Je to fantastické to, co pro mě to skvělé kouzelnické kolečko dělá, jeho pomoc je neocenitelná! Nevím, co bych udělal bez pomoci Dr. ozalogbo, on dělá svou práci tak dobře, že je organizovaný a vysoce funkční, věřím, že je to nejlepší kouzelník, na který se mohu spolehnout, pokud jde o všechny druhy kouzla, já Byl na podlaze, že jeho kouzla pracovala, pokud potřebujete pomoc, kontaktujte jej na ozalogboshrine@yahoo.com nebo zavolejte na číslo +2348110745073

    OdpovědětVymazat
  20. AHOJ!!!!!
    Já jsem erickson, když jsem nakonec našel svědectví o tomto kouzelném karafiátovi Dr. ozalogbo, jak pomohl mnoha lidem, aby získali své milovníky a rozbité domovy zpět, kontaktoval jsem ho prostřednictvím jeho e-mailové adresy ozalogboshrine@yahoo.com, protože jsem byl naprosto zoufalý, Manželka zpět. Život bez mé ženy byl pro mě a mé děti opravdovým nepořádek. Chtěl jsem dramatickou změnu a myslel jsem si, že kouzlem může být řešení. Po projednání rozhodnutí s Dr. ozalogbo mi dal naději, že obnoví své manželství. Cítila jsem se jistě, že skutečně přiměje mou ženu, aby se vrátila domů a on to udělal! Je to fantastické to, co pro mě to skvělé kouzelnické kolečko dělá, jeho pomoc je neocenitelná! Nevím, co bych udělal bez pomoci Dr. ozalogbo, on dělá svou práci tak dobře, že je organizovaný a vysoce funkční, věřím, že je to nejlepší kouzelník, na který se mohu spolehnout, pokud jde o všechny druhy kouzla, já Byl na podlaze, že jeho kouzla pracovala, pokud potřebujete pomoc, kontaktujte jej na ozalogboshrine@yahoo.com nebo zavolejte na číslo +2348110745073

    OdpovědětVymazat
  21. VITAJTE NA PATRICIA KINGSMAN patriciakingsman.loans2016@gmail.com Naším cieľom je poskytovať vynikajúce profesionálne služby.

    Ste obchodný muž alebo žena? Nachádzate sa v nejakom finančnom neporiadku alebo potrebujete finančné prostriedky na začatie vlastného podnikania? Potrebujete úver na začatie peknej Malé a stredné podnikanie? Máte nízke kreditné skóre a je ťažké získať kapitálový úver od miestnych bánk a iných finančných inštitúcií ?.

    Naše pôžičky sú dobre poistené za to, že maximálna bezpečnosť je našou prioritou. Naším hlavným cieľom je pomôcť vám získať služby, ktoré si zaslúžite. Náš program je najrýchlejší spôsob, ako dostať to čo potrebujete. Znížte svoje platby, aby ste znížili nároky na mesačné výdavky. Získajte flexibilitu, s ktorou môžete využiť akýkoľvek účel - od prázdnin, po vzdelanie až po jedinečné nákupy

    Ponúkame širokú škálu finančných služieb, ktoré zahŕňajú: osobné úvery, úvery na konsolidáciu dlhu, podnikateľské úvery, vzdelávacie úvery, hypotéky zabezpečené pôžičky, nezabezpečené pôžičky, hypotekárne úvery, vyplácanie úverov, študentské pôžičky, komerčné pôžičky, Vývojové úvery, akvizície, stavebné úvery s nízkou úrokovou sadzbou vo výške 2% za zrušenie pre jednotlivcov, spoločnosti a právnické osoby. Získajte to najlepšie pre vašu rodinu a vlastnú snovú domácnosť, rovnako ako náš systém všeobecných pôžičiek.

    PONÚKAME VŠETKY DRUHY PÔŽIČIE - POUŽIJETE PRE PRÍSLUŠNÉ PÔŽIČKY.

    Ďalšie informácie nás kontaktujte: patriciakingsman.loans2016@gmail.com
    Láskavo nám napíšte späť informácie o pôžičke;

    INFORMÁCIE O ÚVEROVI

    1) Plné mená:
    2) Štát:
    3) adresa:
    4) Štát:
    5) Pohlavie:
    6) Rodinný stav:
    7) Povolanie:
    8) Telefónne číslo:
    9) Mesačný príjem:
    10) Next of Kin:
    11) Požadované množstvo úveru:
    12) Trvanie úveru:
    13) Účel úveru:
    14) Špecifický dátum, kedy potrebujete úver:

    Ak máte záujem získať pôžičku, potom nás prosím napíšte s požiadavkou na pôžičku.
    Ďalšie informácie nás kontaktujte: patriciakingsman.loans2016@gmail.com

    S úctou,
    Pani Patricia Kingsmanová
    patriciakingsman.loans2016@gmail.com

    Tešíme sa, že vás budeme čoskoro informovať

    Zainteresovaní žiadatelia by mali nás kontaktovať prostredníctvom e-mailu: patriciakingsman.loans2016@gmail.com

    OdpovědětVymazat
  22. Moje meno je pani Patricia Kingsman sme nová legit lenders veriteľa roku 2017 a radi pomôžeme akémukoľvek orgánu, ktorý potrebuje finančnú pomoc, ktorú ponúkame od 500.000,00 eur a 5.000.000,00 eur a nad túto sumu, takže ak budete potrebovať pomoc prosím pošlite nám e-mail na : Patriciakingsman.loans2016@gmail.com, aby sa vaša úverová transakcia mohla uskutočniť, teraz budete so svojím úverom v nasledujúcich 24 hodinách, je to rýchly transfer a je bezpečné bez oneskorenia. Takže e-mail: patriciakingsman.loans2016@gmail.com v prípade záujmu

    E-mail: patriciakingsman.loans2016@gmail.com

    OdpovědětVymazat
  23. Ahojte všetci

    Moje meno je Tomáš Matej Som z Trenčína Slovenčina Hľadal som úver online a všetko, čo som dostal, je podvodníci, ale našiel som túto úverovú spoločnosť Patricia Kingsman úverovú spoločnosť a videl som ľudí on-line svedčiť o tých dobrých skutkoch, takže som sa rozhodol Skúsiť, či budem šťastný opäť, tak som požiadal o pôžičku vo výške 350.000,00 Euro a pôžička pôžička pani Patricia Kingsman ma ubezpečila, že za 12 hodín môj úver bude na môj bankový účet tak dnes, ako som pracoval som videla, Že je na mojom účte nejaké finančné prostriedky vo výške 350.000,00 eur a ja ďakujem Patricii Kingsmanovej, pretože je skutočná, takže ak potrebujete akúkoľvek online pôžičku, prosím neprídejte ako ja, použite od tejto spoločnosti, pretože je jedinou skutočnou spoločnosťou, ktorá poskytuje úver online , Táto poštová adresa je patriciakingsman.loans2016@gmail.com

    OdpovědětVymazat
  24. Volám sa Chiara Misha Sulla som z Levoče Slovak som práve dostal môj pôžičku od novej legitímnej úverovej spoločnosti z roku 2017 a názov spoločnosti, ktorá mi pomohla so mojou pôžičkou dnes je Patricia Kingsman úverová spoločnosť, to je najkrajšia úverová spoločnosť i Nikdy som sa stretol s i požiadal o pôžičku od nich včera a jediná vec, ktorú som urobil, bolo zaplatiť poplatok za transfer, ktorý povedali, že by som mal platiť a okamžite som platiť v nasledujúcich 12 hodín čas som bol s mojím úverom ľúto, môžem Nehovorte, koľko mi pomohli, ale je to veľké množstvo peňazí, takže každý, ak potrebujete skutočnú pôžičku, je to tá správna pôžičková spoločnosť, ktorá má kontaktovať tu adresu je patriciakingsman.loans2016@gmail.com

    OdpovědětVymazat
  25. Dobrý deň všetci moje meno Juraj Kamensk a ja som zo slovenskej Žiliny Chcem využiť túto šancu Mám teraz napísať túto správu na internet, ak niekto z vás hľadá pôžičku skutočne toto je tá správna spoločnosť, na ktorú som kontakt Obchodná žena a požiadal som o pôžičku v legitímnej spoločnosti v roku 2017 a názov spoločnosti je spoločnosť Patricia Kingsman, ktorá pomáha ľuďom od roku 2016 a teraz sme v roku 2017 a ja som od nich dostala pôžičku, takže ak niekto z vás Potrebujem pôžičku ísť a uplatňovať od nich, pretože sú skutočné Len sa modlím, aby si ľudia, ktorí potrebujú pomoc s pôžičkou nedostanú scammed, a preto som pomocou tejto šance písať túto správu na internete, ak potrebujete pôžičku legit pôžičku Žiadať od tejto spoločnosti, aby ste sa nedostali na scammed, keď sa prihlásite od nesprávnej spoločnosti. Tam je mailová adresa patriciakingsman.loans2016@gmail.com.

    Mať pekný deň každý a modlím sa, ste všetci šťastní, ako som dnes

    OdpovědětVymazat
  26. Volám sa Tomá Petra Ondrušová a ja som od slovenčiny chcem použiť tentokrát, aby som povedal každému na internete o tom, ako som dostal môj úver po tom, ako som bol podvodník 3 krát som požiadal o pôžičku od Patricia Kingsman úverovej spoločnosti včera videl som ľudí svedčiť o Jej dobré práce a o tom, ako pomohla ľuďom, tak som sa rozhodol požiadať a povedala mi, čo som potreboval robiť Bol som strach, ale urobil som to dnes ráno Teraz som dostal upozornenie z mojej banky tam tam peniaze na mojom účte a ja som skontroloval Suma a to bola moja pôžička som tak šťastný. Takže chcem použiť tento čas a povedať každému na internete, že táto spoločnosť je skutočná, ak potrebujete pôžičku, táto spoločnosť je tá správna spoločnosť, od ktorej sa uchádzať, aby sa nedostal ako vy scammed, pretože tam sú podvodníci tam platí od tejto spoločnosti a Budete spokojní. Tam je mailová adresa patriciakingsman.loans2016@gmail.com

    OdpovědětVymazat
  27. Volám sa Radka Martina Èernáková zo Štúrovo slovenčiny Chcem využiť čas na napísanie na internet, že som práve dostala moje pôžičkové prostriedky vo výške 5 miliónov eur od tejto spoločnosti nazývanej Patricia Kingsman úverová spoločnosť Najprv som neveril tomu, čo boli ľudia Hovorím na internete, ale ja som sa rozhodol skúsiť a požiadal som o pôžičku pred 2 dňami a práve som dostal hovor od mojej banky, že na mojom účte je suma 5 miliónov eur a okamžite som dostal upozornenie od mojej banky Patricia Kingsman Úverová spoločnosť mi zavolala a spýtala sa ma, či som dostal môj úver a povedal som im áno, takže povedali, že by som mal priniesť viac ľudí do tej spoločnosti, ak niekto potrebuje pôžičku, takže ak naozaj potrebujete pôžičku je to spoločnosť, Sú naozaj skvelé a verím, že teraz existuje skutočná úverová spoločnosť, ktorá poskytuje pôžičky a táto spoločnosť je Patricia Kingsmanovou úverovou spoločnosťou, takže ak niekto z vás potrebuje urgentnú pôžičku a je dôležité, je to tá správna spoločnosť, od ktorej sa môžete uchádzať. Táto poštová adresa je patriciakingsman.loans2016@gmail.com.

    Nakoniec som naozaj šťastná a môžem začať svoju prácu teraz. Ďakujem vám ešte raz Patricii, že ste skvelí a Boh vám žehnej a vašej spoločnosti.

    OdpovědětVymazat
  28. We offer certified and verifiable bank instruments via Swift Transmission from a genuine provider capable
    of taking up time bound transactions.

    FOR LEASING OF BG/SBLC
    MINIMUM FACE VALUE OF BG/SBLC = EUR/USD 1M
    LEASING FEE = 4%+1%

    FOR PURCHASE OF FRESH CUT BG/SBLC
    PRICE = 32%+1%
    MINIMUM FACE VALUE OF BG/SBLC = EUR/USD 1M

    Our BG/SBLC Financing can help you get your project funded, loan financing by providing you with yearly
    renewable leased bank instruments. We work directly with issuing bank lease providers, this Instrument can be monetized on your behalf for 100% funding: For further details contact us with the below information.

    Contact Name: SILKE CHRISTA CERVENY

    Email: inquiry.dcifinancial@gmail.com

    skype : inquiry.dcifinancial

    OdpovědětVymazat
  29. Potřebujete půjčku k zaplacení účtů nebo založení nového podniku? Můžete mě nyní kontaktovat pro více informací. pastornilson552@gmail.com

    OdpovědětVymazat
  30. DOBRÝ DEŇ A VITAJTE NA ASDA FINANCE LTD
    Potrebujete 100% financie? Môžem opraviť svoje finančné potreby s problémom dolnej časti chrbta 3% zážitok sadzba. Bez ohľadu na to, aké sú vaše okolnosti, samostatne zárobkovo činné osoby, dôchodcovia, majú slabý úverový rating, mohli by sme vám pomôcť. flexibilné splátky, kontaktujte nás na adrese: asdaservices24@gmail.com

    Aplikovať teraz na všetky druhy úverov a získať peniaze urgentne!
    * Úroková sadzba je 3%
    * Vyberte si od 1 do 40 rokov splácania.
    * Vyberte si medzi mesačným a ročným splátkovým plánom.
    * Podmienky pružnosti úverov.

    S pozdravom,
    služby asda

    OdpovědětVymazat
  31. Dnes mám velkou radost s rodinou. Jmenuji se SELMA NEVA žijící v USA. Můj manžel mě nechal 3 roky dobře a já ho tak moc miluji, hledal jsem způsob, jak ho od té doby dostat zpátky. Zkoušel jsem spoustu možností, ale nevrátil se, dokud jsem se nesetkal s přítelem, který mě přivedl k Dr. Judeovi kouzelníkovi, který mi pomohl vrátit mého manžela po 2 týdnech. Já a můj manžel dnes žijeme šťastně společně, ten člověk je skvělý, můžete ho kontaktovat prostřednictvím e-mailu Allispellhelp1@gmail.com ... Teď budu poradit vážným osobám, které se ocitly v tomto problému, aby se s ním okamžitě spojili s rychlým řešením bez stres. Vždycky je to dobrý a teď ho nazývám mým otcem. Kontaktujte ho teď, že je vždy on-line (Allispellhelp1@gmail.com) nebo se s ním spojte na své mobilní linii WhatsApp +2348100772528

    OdpovědětVymazat
  32. DÍKY k Dr. Isikolo (isikolosolutionhome@gmail.com) PRO ŘEŠENÍ MŮJ PROBLÉMŮ
    Úžasné svědectví o kouzelníkovi, který mi přivedl manželku zpět na mne .. Jmenuji se Elamine, žiji v Norsku a jsem šťastně ženatý s krásnou a pečující ženou, se dvěma dětmi. V mé rodině se před sedmi měsíci objevil velmi velký problém, mezi mnou a manželkou. tak strašná, že se rozhodla pro rozvod. říkal, že nikdy nechtěla zůstat se mnou znovu a že mě už nemiloval. Takže vyhnal se z mého domu a udělal mě i mým dětem procházet silnou bolestí. Snažil jsem se všechny moje možné prostředky, abych ho vzal zpátky po velkém žebrání, ale to všechno bezvýsledně potvrdil, že se rozhodl a nikdy mě nechtěl vidět znovu. Takže večer, když jsem se vrátil z práce, potkal jsem jednoho starého přítele, který se zeptal na mou ženu. Tak jsem mu vysvětlil každou věc, takže mi řekl, že jediný způsob, jak můžu vrátit manželku zpět, je navštívit kouzelník, protože pro něj opravdu pracoval. Takže jsem nikdy nevěřil kouzlu, ale neměl jsem jinou možnost, než abych následoval jeho radu. Pak mi dal e-mailovou adresu kouzelníka, kterého navštívil.{isikolosolutionhome@gmail.com}. Takže příští ráno jsem poslal e-mail na adresu, kterou mi dal a kouzelník mě ujistil, že budu mít svou ženu zpět na další den. Co úžasné prohlášení !! Nikdy jsem nevěřil, takže mluvil se mnou a řekl mi všechno, co musím udělat. Pak příštího rána, tak překvapivě, moje žena, která mě nezavolala za posledních sedm měsíců, mě zavolala, aby mě informovala, že se vrací. Tak úžasný!! Tak se vrátila tentýž den se spoustou lásky a radosti a omluvila se za svou chybu a za bolest, kterou způsobil mně a mým dětem. Od té doby byl náš vztah nyní silnější, než jak to bylo předtím, pomocí kouzelníka DR Isikolo spellcaster.
    Takže pokud máte podobný problém nebo jakýkoliv problém, můžete ho kontaktovat také prostřednictvím jeho isikolosolutionhome@gmail.com nebo zavolat nebo co mu připomene jeho přímou linku +2348133261196

    JE TAKÉ ZVLÁŠTNÍ V NÁSLEDUJÍCÍCH PROBLÉMECH;

    (1) Pokud chcete, aby vaše ex zpět.
    (2) Chcete-li být ve vaší kanceláři povýšeni.
    (3) Pokud chcete dítě.
    (4) jestliže trpíte jakoukoliv nemocí (HI V / AIDS), (rakovinou) nebo jakoukoliv nemoci
    (5) jestliže jste hluchý a slepý a chcete znovu vidět a slyšet.

    znovu se ujistěte, že ho kontaktujete, pokud máte nějaký problém, který vám pomůže. jeho e-mailová adresa je isikolosolutionhome@gmail.com nebo zavolá nebo co mu napíše jeho přímou linku +2348133261196

    OdpovědětVymazat